maandag 11 november 2013

En nu ik?

Wat zou je over deze verzamelaar en boekenfreak moeten weten? Wisten jullie dat ik reeds een onnoemelijk aantal keer naar "As good as it gets" heb gekeken, gewoon omdat Helen Hunt zo'n toffe en schattige actrice is....en Jack Nicholson herkenbaar is en meer wil ik er niet over kwijt....dat ik trouwens ook van The Breakfast Club hou omwille van een ongelooflijk malle Ally Sheedy...Ik ben voorts razend gek op Kuifje en zou alle albums willen hebben om gewoon de verschillen eens te bekijken. Ik ben ook kwaad dat ik pas nu heb ontdekt dat er meer is dan somber wezen en streven naar perfectie. Ik hou ook van The Yardbirds maar kom... volgende week dan kan het weer Bob Marley zijn of The Style Council. Ik huil telkens bij Billy Elliot en er zijn nog zo'n films waar ik met het ouder worden meer en meer ga om huilen. Ik denk met enige weemoed terug aan de serie Hill Street Blues. Ik ben ook blij dat de Rode Duivels zich hebben gekwalificeerd voor het WK omdat ik bij hun laatste deelname mij suf zat te blokken en half Gent uit de bol ging tijdens de match tegen Brazilië terwijl ik een aartsmoeilijk examen aan het afleggen was. Wat was toen Gent een treurige stad toen ik uit de Ledeganck kwam zeg. En hier komen de vragen die men mij heeft doorgestuurd....Ik heb er wel enkele weggelaten omdat ik daar op web niet wil over praten (spelbreker die ik ben). Waarom ben je beginnen bloggen? Leek mij wel eens leuk om te doen.Hoe vaak ben je al verhuisd? Zes of zeven keer.  Welk land wil je ooit nog eens bezoeken? Japan. En dit gaat gebeuren hoor maar de ervaring met Londen leert mij dat je gewoon een heel goede voorbereiding dient te hebben, anders kan je beter naar een kerkje om de hoek gaan. Wat is je favoriete blog? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel blogs lees. Zou wel graag blog oprichten samen met enkele mensen over rechtsgeschiedenis, lezen en reizen....Wat is de beste grap die je ooit al gehoord hebt? Twee leeuwen lopen door de Veldstraat (Gent)...zegt de ene tegen de andere...'tiens, hier is anders toch meer volk'....Wat zou je liever zijn: doof of blind? Doof. Zou het dan rust om me heen zijn? Wat is het beste boek dat je ooit gelezen hebt? Ik durf te stellen dat er niet zoiets bestaat als het "beste boek dat je ooit gelezen hebt" want misschien moet dit nog komen; er zijn ook de omstandigheden...als ik dan toch een titel moet geven zou ik nu zeggen '"Waarover ik praat als ik over hardlopen praat" van Haruki Murakami. Dit omwille van de juiste omstandigheden: als geschenk gekregen, gelezen in volle rust, warm weer, eventjes alleen op mezelf en enkele dagen voor ik de Mont Ventoux ben opgelopen. Alles perfect. Er zijn er nog andere ....en betere....maar hier was het pakketje af! Wat is je favoriete tijdschrift? Ik zou zeggen Humo, doch ik heb deze al een poos niet meer gelezen....vroeger vond ik het tijdschrift Wham geweldig....nu hou ik het op een krant. The Times in Londen, in een hotelkamer en rust! Weer is de omstandigheden zeker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten